top of page
אתגר 7
יום 205 בשבי החמאס
מלכות שבחסד
מלכות מסמלת שליטה, סמכות, השתייכות, אצילות ומנהיגות.
לנושאים אלה נקשרות סוגיות של כבוד לעצמי ולזולתי.
המלכות כמו מאגדת בתוכה את כלל הספירות כולן, כאשר המידות המיטביות באדם:
(האהבה- חסד, הביקורת- גבורה, החמלה- תפארת, ההתמדה -נצח, הענווה-הוד, והתקשורת הבונה-יסוד),
חוברות במלוא כוחן אל תחומי האחריות והמנהיגות- הלא היא ספירת המלכות, נוצר בסיס יציב להתנהלות מאוזנת המאפשרת גם לאחרים מסביב ללמוד להאיר את דרכם.
מלכות שבחסד, הספירה האחרונה והיום האחרון לשבוע החסד, מציעה אם-כן חקר פנימי ביכולת להנהיג את עצמי ופעולותיי עפ"י התכונות והערכים הייחודיים לי. היא 'המלוכה' שלי על כלל המידות עליהן עבדתי כל שבוע החסד. המלוכה היא החירות של האדם לקחת אחריות ולבחור כיצד לשלוט, לנהל ולתת מקום לאותן מידות והוצאתן לפועל כלפי פנים וכלפי חוץ.
רק במידה ואת.ה מגיע.ה לשלב המלכות- תוכל.י לפתח אהבה בוגרת שמתבטאת ברגש אינטימי.
רגש זה יאפשר לך להכיר במקומך המיוחד ובתרומתך לעולם, כי הנך מסוגל.ת ליצור שינוי, להנהיג אחרים, ואף להעניק אהבה ולקבל בחזרה.
בחנ.י את עצמך
בוא.י נעמיק
"לא די שיידע המפקד את מלאכתו. עליו להיות אוהב את האדם, שחיי הפקוד שלו יהיו יקרים לו והחייל שנשלח אליו יהיה יקר לו, שיאהב אותו.
רק מפקד כזה ימצא בפקודיו מסירות - הנפש שתוליכם לכל אשר ישלח אותם.
אם המפקדים יעוררו את האמון, את הדבקות ואת האהבה בחיילים שלהם - אזי תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי המפקדים הראויים לכך."
דוד בן גוריון, מתוך נאום 'עם פרידה' / 1963
"ולא יהיה אחד בפה ואחד בלב, אלא תוכו כברו, והעניין שבלב הוא הדבר שבפה."
רמב"ם הלכות דעות הלכה ו'
"דפנה מאיר הייתה חלוצה בשדה קוצים, שסיפקה מענה מקיף וצנוע במהותו, בסגנון השו"תים הרבניים, לשאלות שנשים דתיות לא העזו לשאול עד אז, או לא ידעו את מי"
ynet
הייתה אחות במקצועה, עסקה רבות בפוריות האשה וטהרת המשפחה, ואף קידמה סוגיות ופרקטיקות שונות בתחום זה.
בנוסף הייתה בודקת טהרה, מתקינת דיאפרגמות ומקדמת האפשרות לשימוש בהן. מראשונות מפיצי שיטת המודעות לפוריות בישראל.
בפתק שכתבה לעצמה, ניסחה דפנה מעין כללים כיצד עליה להתמודד במגוון סיטואציות.
כך כתבה: "לצאת באמצע הסיטואציה כדי להיות עם עצמי.
לרשום על דף את הרגשות הקשים שלי.
לומר: אני מצטערת, סליחה. אקח את דבריך לתשומת ליבי.
לא לנסות להתגונן באמצע הסיטואציה לשתוק.
לא להתנצל באמצע הסיטואציה, לא להצדיק את עצמי, לנסות להקרין ביטחון במקום חוסר אונים.
לחייך! לשאול מה שלומם! להיות אדיבה ואסרטיבית בו זמנית, לא לתת לסיטואציה לנהל אותי - אני המנהלת. באמצע סיטואציה שנגררת למקום גרוע לנסות לעצור באמצע שקולטים, לבקש מהצד השני לעשות הפסקה ולהתחיל מהתחלה".
"לא בכדי היו חייה של דפנה מאיר דבש דבורים טהור: היא הפכה אותם לכאלה. הילדה שגדלה בפנימיות ובחברת נוער בקיבוץ בנתה עם בעלה נתן קן חם ואוהב שבו גידלו שישה ילדים – ארבעה שהביאו לעולם ושני ילדי אומנה.
לצד עבודתה כאחות בבית החולים סייעה לנשים להרות ולתכנן ילודה, קראה תמיד כמה ספרים במקביל, למדה ערבית כדי לדעת לדבר עם החולים שבהם טיפלה והתנדבה בוועד עתניאל, היישוב שבו גרה. ובעיקר היא כתבה, תמיד כתבה.
לכל אחד ועל כל דבר.
היא כתבה לבעלה שנעלב כשמסרה מתנות שקיבלה ממנו.
היא כתבה לבתה שחששה שלא תמצא אהבה. היא כתבה לחולים שאיחרו לשלם על התרופות שלקחו. היא כתבה למטופלת שדיברה אליה בחוסר נימוס.
היא כתבה לגדולי הרבנים, שמתחו ביקורת על שיטות הטיפול שלה. היא כתבה לממונה עליה שהעירה לה. היא כתבה לקולגות שלה כשהרגישה שהן עובדות קשה מדי. היא כתבה לחברות שפגעה בהן. היא כתבה בחריפות, באומץ, בחדות – אך גם בחוכמה, בחמלה ובאהבה גדולה. "גדלתי בשטח הפקר והייתי ילדת רחוב," כתבה פעם, "לא הלעיטו אותי בכלום. אני פרח בר. לא פוחדת מאף אחד ומשום דבר."
ב-ח' בשבט תשע"ו, 17 בינואר 2016, בטרם מלאו לה 40, נרצחה דפנה מאיר על ידי מחבל בביתה. אחריה נותרו מאות אלפי המילים שכתבה – במכתבים, במיילים, בהודעות ווטסאפ ובמאמרים.
המילים האלה, תמצית תפיסת עולמה, הן יצירה מרתקת והן הבסיס לביוגרפיה הזאת, מה יקרה אם אמות מחר בבוקר."
תקציר הספר 'מה יקרה אם אמות מחר בבוקר' / יפעת ארליך
שיר של יום
רפואה סינית / לאו טצה 'ספר הטאו'
אם רוצים לצמצם
לפעמים צריך להרחיב
אם רוצים להחליש
לפעמים צריך חזק
על מנת להפיל
יש להרים
בכדי לקבל
יש קודם לתת
על ידי חוכמת האור
הרך על הקשה
יגבור
אבל הכי טוב
בשביל הדג
זה לא להתרחק
מהמים
האתגר היומי
ערוכ.י רשימה של 10 דברים שאת.ה אוהב.ת בעצמך ושמבטאים את ה'אני הפנימי' שלך.
חשוב.י על כללים שיכולים לעזור לך להקרין אותם כלפי חוץ וכתוב.י גם אותם.
bottom of page