top of page

אתגר 1

הַיּוֹם‭ ‬יוֹם‭ ‬אֶחָד‭ ‬לָעומֶר -  חֶסֶד שֶׁבַּחֶסֶד

החסד שבחסד- כלומר שורש החסד.
הוא אהבה בלי תנאי, ומאהבה זו נובעת נתינה ועשיית חסד עם הזולת. 
התקופה האחרונה במדינה שלנו הייתה לא פשוטה ולעיתים אף הובילה ללא מעט מתחים גם ביננו לאהובים עלינו ביותר. על מנת לקיים קשרים מיטיבים עם הסובבים אותנו, עלינו להיות במצב של נתינה. איננו יכולים לקיים קשרים בריאים עם סביבתנו אם רק נהיה במצב של קבלה. לצורך קשר בריא אנו זקוקים לתת ועל ידי כך להיקשר. נתינה אמיתית מגיעה ממקום של אהבה. ברגע שאנו פועלים מאהבה אנו מוסיפים אור בעולם.
 

בחנ.י את עצמך

 

1

למי ולמה יש לי אהבה ללא תנאי?

4

איזה חסד אני מרגיש.ה שביכולתי לתת לעולם?

2

כיצד אני מביע.ה אהבה?האם אני מסוגל.ת להעביר את רגשותי האמיתיים? האם אני שומר.ת את רגשותי מחשש לתגובות אנשים אחרים? או להיפך. 

האם אני מבטא.ת יותר מידי ומוקדם מידי? האם אחרים טועים בפענוח רגשותי?

5

האם הימים האלה משפיעים על היכולת שלי להעניק ולקבל אהבה? 

אם כן, כיצד?

3

את מי אני אוהב.ת?

האם אני אוהב.ת רק את אלו הקרובים אלי?

האם ביכולתי לאהוב אדם זר, לתת גם למי שאיני מכיר.ה?

6

לאיזה חסד אני מרגיש.ה שאני זקוק.ה?

בוא.י נעמיק

 
" גם השושנה שלי, כמובן, עובר אורח סתם יחשוב שהיא שושנה כמוכן.
אבל היא לבדה חשובה יותר מכולכן יחד, מפני שהיא השושנה שהשקיתי.
מפני שהיא השושנה שכיסיתי בכיפת זכוכית. מפני שהיא השושנה שהגנתי עליה בפרגוד...
מפני שהיא השושנה שהקשבתי לקינות ולהתפארויות שלה, ואפילו לשתיקות שלה, לפעמים.  מפני שהיא השושנה שלי....
...הזמן שבזבזת על השושנה שלך, הוא שהפך אותה לחשובה כל-כך..."
הנסיך הקטן, אנטואן דה סנט־אכזופרי
 
 

”לֹא-תִקֹּם וְלֹא-תִטֹּר אֶת-בְּנֵי עַמֶּךָ,  וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ " 
ויקרא י"ט, י״ח

" 'וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ' כָּמוֹךָ – בְּלִי שׁוּם הֶפְרֵשׁ. 
כָּמוֹךָ – בְּלִי חִילּוּקִים, בְּלִי תַּחְבּוּלוֹת וּמְזִימּוֹת.
כָּמוֹךָ מַמָּשׁ".

מסילת ישרים, הרמח"ל
 
"אין אדם שאין בו ניצוץ כוח הנתינה.
זה יראה בשמחתו, שאיננה שלמה בהיותו יחידי, וכן בגעגועין אל החברה...
ומה המה הגעגועין הללו? ניצוץ כוח הנתינה..
כאן שאלה יפה עומד לפנינו: הן האהבה והנתינה באות באחת. האם נתינה היא תולדת האהבה או להיפך, האהבה באה מן הנתינה? הורגלנו לחשוב את הנתינה לתולדת האהבה, כי לאשר יאהב האדם, ייטב לו. אבל הסברה השנייה היא, כי יאהב אדם את פרי מעשיו, בהרגישו אשר חלק מן עצמיותו בהם היא- אם בן יהיה, אשר ילד או אומן, או היה אשר גידל, ואם צמח אשר נטע, או אם גם מן הדומם , כמו בית אשר בנה- הנהו דבוק למעשי ידיו באהבה, כי את עצמו ימצא בהם".

פרק ד', מכתב מאליהו – אליהו אליעזר דסלר

שיר של יום

הריני - רביד פלוטניק

הריני מקבל על עצמי 
לאהוב לאהוב
עם כל השנאה שבתוכי 
לאהוב לאהוב 
לא כל העולם אשם בבעיות שלי 
בהפסדים ובספקות שלי 
ואיפה כל המעשים והמידות שלי 
הריני מקבל על עצמי 
 
היום אני לוקח אחראיות 
על כל השטויות שעשיתי ובכל מי שפגעתי, 
מבקש סליחה על החומות, ההיסוסים, המגננה 
על שליליות והקטנה על קנאה ועל טינה 
מקבל על עצמי להבין שאני פזיז ועצבני 
ולקבל את ההשלכות של הטעויות שלי 
עם כל הכעסים בלב על כל הסובבים אותי הציפייה הזאת.. 
שינהגו או יחשבו כמוני 
 
הריני מקבל על עצמי לאהוב 
אהבה שאינה תלויה בדבר 
לחיות בשלום עם מי שאני וסוף סוף, 
סוף סוף להניח לעבר 
מקבל על עצמי להניח לזו שאהבתי 
לחיות את החיים שלה בשקט
ולאחל לה רק טוב 
גם לה מגיע לאהוב 
גם לה מגיע לאהוב

 

האתגר היומי

עשו למען אדם יקר עבורכם מעשה שיביע את אהבתכם כלפיו.

bottom of page